Passerbrickor kvitteras ut för varje person som är registrerad på företaget som hyresgästen fyller i på vår portal. Passerbrickor blir härmed personligt. Finns personen inte med på företagets profil så kan vi inte lämna ut något och inte heller släppa in personen. Hyresgästen skall hålla hyresvärden informerad om personalförändringar genom att kontinuerligt uppdatera sin profil, utan dröjsmål. Detta även för att erhålla passebrickor. Person som är skriven på passerbrickan bär eget ansvar för att denna omedelbart lämnas in när man slutar på företaget samt anmäler förkommen passerbricka till receptionen. Passerbrickorna är endast giltiga en månad i stöten och vid kreditstopp förlängs inte brickan. De som inte är registrerade på företagsprofilen räknas som besökare. För bibehållen säkerhet på kontorshotellet ska samtliga besökare anmälas på portalen av mottagaren. Vid större sällskap bör detta meddelas till receptionen i god tid innan.
Anläggningen/fastigheten har larm ansluten till vaktbolag. I händelse av utlöst larm utför vaktbolaget utryckning. Vid utlöst larm orsakad av hyresgästen debiteras personen/företaget som orsakat larmet en utryckningskostnad om ca 3.000:- (exkl. moms). Inga dörrar till anläggning/fastighet får ställas upp pga risk för att larmet kan lösa ut. Inflyttning under kontorstid skall meddelas till personalen i god tid innan så personalen känner till händelsen och kan återkalla en ev utryckning vid utlöst larm. Vid inflyttning eller pga annan orsak som medför att larmet behöver stängas av skall detta meddelas i god tid i förväg så åtgärd kan vidtas så att inte larmet riskerar att lösa ut.
I händelse av utlöst larm där inflyttning eller annan orsak inte meddelas vilket medfört att personalen inte kunnat återkalla utryckningen kommer denna att debiteras personen/företaget. Det åligger således på hyresgästens ansvar att inga dörrar ställs upp alt. öppnas med dörrvredet där kortläsare finns. Draget passerkort avlarmar i 20 sek. Det skall alltid användas där kortläsare finns.